Office 365 is een vertrouwde Microsoft -software pakket gemaakt voor het moderne leven, zodat je het overal en altijd, veilig en flexibel mag gebruiken, op je pc, tablet of je smartphone. Het is een abonnement dat niet alleen bestemd is voor bedrijven, maar ook voor de particulieren. Hieronder een kleine overzicht van Office 365 en het gebruik ervan.

De programma’s bij Office 365

Microsoft- Office 365 kent de volgende programma’s die je overal kunt gebruiken:

  1. Microsoft Words, voor het opmaken van tekst documenten;
  2. Microsoft Excel, voor tabel overzichten en berekeningen;
  3. Powerpoint, voor het samenstellen van presentaties;
  4. Microsoft Publisher, voor het ontwikkelen van reclamemateriaal;
  5. Onenote, voor het maken van notities en lijstjes;
  6. Access, voor het aanleggen van een eigen browser-databank;
  7. Outlook, voor je e-mailverkeer, inclusief agenda- en organisatie functies;
  8. Onedrive, voor het opslaan en openen van bestanden in je cloud.

De voordelen van Office 365

Je beschikt altijd over de meest actuele software functies die je meteen kunt gebruiken. En in plaats van eenmalig aankoopbedrag, betaal je maandelijks of eens per jaar de abonnementskosten. 

Microsoft biedt verschillende pakketten van Office 365 en afhankelijk van welke pakket je kiest, kun je de programma’s op tot wel vijf apparaten gebruiken, zonder bijkomende kosten. Het grootste voordeel hiervan is dat je niet steeds moet inloggen of aanmelden, maar je gaat gewoon van de ene apparaat naar de ander.

Verder maakt Office 365 het mogelijk om zowel online als offline te werken, en dit betekent je via de browser de programma’s kan openen, maar ook wel wat je op je harde schijf geïnstalleerd hebt. Hierdoor biedt het je de flexibiliteit om op je gewenste locatie aan de slag te gaan. En omdat je gebruik maakt van de Cloud omgeving, beschik je altijd over de meest recente data.

Bovendien is bij ieder pakket van Office 365 een opslagruimte van 1 TB (terabyte) aan online opslagruimte inbegrepen. En dit is voordelig omdat je ruimte op je harde schijf wilt besparen of als je graag back-ups van je bestanden wilt maken. 

Accounts inrichten voor Office 365

Voordat je aan de slag gaat met Office 365, moet je een administrator account en verscheidene gebruikersaccounts aan te maken, zodat meerdere personen tegelijk met dezelfde Office 365 -versie kunnen werken en toegang hebben tot de opgeslagen bestanden. Het administrator account is je Microsoft account en is uitsluitend bestemd om de abonnement te beheren. 

Gebruik maken van office 365

Om zo soepel mogelijk gebruik te maken van Office 365 zijn er verschillende wijzen om toegang tot het programma en documenten op de cloud te verkrijgen:

  1. Voor de desktop versies en applicaties moet je eerst Microsoft Office 365 installeren en dit doe je samen met alle geregistreerde gebruikers door de Office-programma’s op de verschillende apparaten te installeren. Door het installatieproces wordt je stap voor stap geleid en zoals gewoonlijk kan je aan de slag gaan.
  2. Voor de smartphones en tablets kan je via de app winkels de Office programma’s downloaden. Wanneer je klaar bent met het installeren, hoef je alleen maar de bijbehorende bankrekening toe te voegen. En daarna heb je dan toegang tot al je bestanden die je hebt opgeslagen op Onedrive. Let wel dat je hier de Onedrive-app moet downloaden alvorens je verder kan gaan.
  3. Zodra je je gebruikersaccount hebt gemaakt, kun je zonder het installeren, meteen online werken, oftewel gebruik maken van de web-app van Office 365.

Met Office 365 ben je flexibel en up-to-date. De grote vraag is nu alleen nog wat jij besluit te gaan doen. Kies voor het gemak, de veiligheid en de toegankelijkheid van Office 365.